10 rzeczy (+3), których możesz nie wiedzieć o gwiazdach

Od początku czasu, gwiazdy zaintrygował i zafascynował mężczyznę. Teraz nauczyliśmy się wielu rzeczy, ale wiele tajemnic wciąż jest ukrytych w głębinach kosmosu. Czekam tutaj na odkrycie wszystkich tajemnic nieba 10 (+3) rzeczy, których możesz nie wiedzieć o gwiazdach!

1 – WSKAZÓWKA

Zawsze drogie zorientuj się patrząc na gwiazdy. Ale nie tylko on to robi: plik Chrząszcze, kiedy poruszają się w nocy, odnoszą się do droga Mleczna. Zostało to odkryte przez szwedzkiego biologa Lund Eric Warrant, zgodnie z którym byłby to pierwszy przypadek zaobserwowany do tej pory w naturze.

2 – BLISKO GWIAZD, ODLEGŁE GWIAZDY

Gwiazdą najbliżej Słońca, a więc i nas, jest Proxima Centauri, znajdujący się „zaledwie” 4,2 lat świetlnych stąd. Najbardziej odległa znajduje się w odległej galaktyce, odkrytej przez teleskop Hubble. A może tak: otrzymane światło zostało wyemitowane 13,4 miliarda lat temu!

Wszechświat … MLEKO!

Nasz układ słoneczny jest częścią droga Mleczna, galaktyka ok 3-400 miliardów gwiazd. Nazywa się tak, ponieważ na niebie można zobaczyć jego część, świetlisty szlak przypomina rzekę mleka. Ale dał też nazwę wszystkim innym: galaktyki w języku greckim oznacza „z mleka”.

4 – WIDOCZNE GWIAZDY

Gwiazdy widoczne gołym okiem zostały sklasyfikowane w drugim wieku pne przez greckiego astronoma Hiparco, co je podzieliło w zależności od jasności: system nadal w użyciu. W sumie jest ich około sześciu tysięcy, ale z powoduzanieczyszczenie światłem, z naszych miast tylko 240 jest widocznych.

5 – ŻAROWE POTWORY

Gwiazdy są gigantyczne kule świecącego gazu o bardzo zmiennej średnicy. Niektóre mierzą tylko 20-40 km, inne znacznie więcej: Betelgeusew konstelacji Oriona ma średnicę 650 razy większą niż Słońce (1 392 000 km). I nie jest nawet jednym z największych!

6 – FALSE STARS

Nawet jeśli nazwiemy je gwiazdami, komety są naprawdę ogromne bloki lodu i pyłu podróżowanie w kosmosie. Pochodzą z Chmura Oorta, na skraju Układu Słonecznego i od czasu do czasu przechodzą przed Słońcem. Tak więc materiał, z którego są wykonane wyparowuje i stać się widocznym na niebie.

7 – KONSTELACJE

O konstelacje są to grupy gwiazd, które wydają się tworzyć bogów figury geometryczne na niebie: l„Międzynarodowa Unia Astronomiczna rozpoznaje 88. Przydatny jest system ich rozróżniania, ale to tylko konwencja: gwiazdy, które często wydają się nam bliskie są one bardzo oddalone od siebie.

8 – CYWILIZACJA IZASZ, KONSTELACJA, KTÓREJ ZNAJDZIESZ

Patrząc w niebo, człowiek zawsze miał do tego skłonność „Połącz kropki”, ale nie zawsze widział w nim to samo. Na przykład w gwiazdozbiorze Wielkiej Niedźwiedzicy Sumerowie rozpoznali powóz, Egipcjanie hipopotam, ja Galowie dzik i Rzymianie siedem wołów.

9 – PATRZEĆ NA PÓŁNOC

MNIE’Duży niedźwiedź zawiera ważne informacje dla żeglarzy: rozciąganie linii to, co jednoczy pierwsze gwiazdy, to gwiazda Północna, żezawsze mów północ. Jest to konstelacja złożona z 7 gwiazd, którą nazywali Rzymianie Septem triones (siedem wołów): stąd pochodzi słowo Północ!

10 – DANTE WIEDZIAŁ DUŻO

Najsłynniejsza konstelacjaPółkula południowa i Krzyż Południa: cztery bardzo jasne gwiazdy to wskaż biegun południowy niebiański. także Dante mówi o tym w Boskiej Komedii i na tym polega tajemnica: pierwszy opis tej konstelacji pochodzi z 1516 roku, dwa wieki po śmierci poety!

11 – ZODIAK

Zodiak obejmuje 12 konstelacji, które można znaleźć w całym ekliptyka, pozorna ścieżka Słońca w sferze niebieskiej, która reprezentuje prawie wszystkie zwierzęta (lub w każdym razie żywe istoty). Stąd jego nazwa: w starożytnej grece, zodiakòs To znaczy „Animal Road”.

12 – DZIWNE NAZWY I NIE JESZCZE W UŻYCIU

Zanim Międzynarodowa Unia Astronomiczna złożyła wniosek w latach trzydziestych XX wieku, było dziś ponad 88 uznanych konstelacji. Wśród tych, które wyszły z użycia, były kogut, kot, balon na gorące powietrze, maszyna elektryczna Jego drukarnia!

13 – SŁOWA GWIAZD

Spośród wielu włoskich słów odnoszących się do gwiazd, dwa są nieoczekiwane. Pierwsza to „rozważać”: dosłownie znaczy „Oglądać gwiazdy” (stal, po łacinie). Z „katastrofa”zamiast tego wskazano co się stało pod złą gwiazdą (aster, w greckim).