Tajemnica Człowieka z Piltdown, Fałszywe Brakujące Ogniwo

W latach 1908-1912 znaleziono je w kamieniołom w Piltdown w Anglii fragmenty czaszki, które należały do ​​rodzaju człowieka, którego nigdy wcześniej nie widziano: mogła to być bardzo poszukiwana „pośrednia skamielina”. brakujące ogniwo między małpami a człowiekiem? Wielu wierzyło, nawet jeśli inni mieli więcej wątpliwości.

NAUKOWIEC Połyka go, nauka go rozbraja!

Znalezienie nowego gatunku ludzkiego rzeczywiście wydawało się odkryciem stulecia i jego odkrywcą, Charles Dawson, archeolog-amator, stał się bardzo sławny. Jednak po jego śmierci odkryto coś zaskakującego: człowiek z Piltdown, jak nazwano skamielinę, to było oszustwo. Przewrót dokonany przez Dawsona, który połączył szczękę małpy z fragmentami sztucznie postarzanej czaszki współczesnego człowieka.

Odcinek pokazuje nam, że czasami nawet naukowcy oszukują, ale to nauka ma w sobie „przeciwciała” do odkrywania tych błędów. Dziś wiemy zatem, że idea „brakującego ogniwa” nie ma żadnej wartości, ponieważ stwierdzono, że mężczyźni i szympansy ewoluował w tym samym czasie od odległych wspólnych przodków.

DNA

99% człowieka jest identyczne jak u szympansa: dowód na to, że wszyscy pochodzimy od wspólnego przodka.

wszyscy jesteśmy afrykanami

Świat został skolonizowany przez współczesnych ludzi, którzy opuścili Afrykę 60 000 lat temu.

Lucy

Jest to imię najstarszego przodka człowieka: jest australopitekiem, jednym z pierwszych, który chodzi wyprostowany, a jego historia sięga 3,2 miliona lat temu.