Spadające gwiazdy San Lorenzo: odkryjmy perseidy

10 sierpnia to San Lorenzo, zawsze nazywany noc spadających gwiazd. Każdego roku spoglądamy w nocne niebo, próbując znaleźć jak najwięcej do wyrażenia i spełnienia naszych najskrytszych życzeń. Byłoby wspaniale, gdyby tak było naprawdę! To magiczne wydarzenie jest właściwie zjawisko naturalne wszystko do odkrycia i jest powszechnie znane jako deszcz Perseidów.

Co ciekawe, noc spadających gwiazd nie jest jedną nocą i nie zdarza się 10 sierpnia. W rzeczywistości zaczyna się deszcz Perseidów pod koniec lipca i normalnie kończy się po sierpniu 20: przygotujmy się na czas, aby cieszyć się tym pięknym wydarzeniem!

MIT DO ROZWIĄZANIA

Najpierw wyjaśnienie: spadające gwiazdy nie są gwiazdami!

Jestem meteoryty kto wchodzi doatmosfera przyciągany przez siłę grawitacji Ziemia. Spadają z zawrotną prędkością, która wzrasta do 59 kilometrów na sekundę lub jeśli wolisz, 210 tys. km na godzinę! W kontakcie z ziemską atmosferą meteoryty zapalają się, pozostawiając za sobą smugę ognia: dlatego wyglądają jak… spadające gwiazdy. szczęśliwie atmosfera ziemska powoduje, że te ciała spalają się całkowicie zanim uderzą w ziemię, w przeciwnym razie Ziemia mogłaby zostać przedziurawiona jak księżyc (która, ponieważ nie ma atmosfery, nie stawia oporu meteoryty uderzające w jego powierzchnię )

Te meteoryty są jednym rój cząstek stałych opublikowany przez kometa Swift-Tuttle, który ma rdzeń ok. 10 km i przechodzi blisko Ziemi co 133 lata. Ten deszcz meteorów nazywa się bogami Perseidy ponieważ punkt na niebie, z którego wydaje się pochodzić, znajduje się dokładnie w konstelacji Perseusz.

JAK ZNALEŹĆ POGODĘ

Aby wyszukać meteory, skorzystaj z poniższej mapy. Biały pręt to promienny, czyli punkt, z którego podobno spadające gwiazdy pochodzą z. jeśli masz jakiekolwiek trudności znaleźć konstelację Perseusza , najpierw poszukaj funkcji, która będzie łatwiej widoczna ” C Składanie konstelacji Kasjopei, twój bliźni w niebie. A stamtąd skieruj wzrok w dół, aby znaleźć Perseusza.

Wszyscy myślimy o nocy spadających gwiazd Być jednością: zamiast tego nie. Deszcz meteorów Perseidów rozpoczyna się pod koniec lipca i kończy po 20 sierpnia: obecnie liczba meteorów wynosi około 10 na godzinę. Podczas szczytu (który odbywa się między 12 a 13 sierpnia) można je zobaczyć do stu spadających gwiazd na godzinę.

O Perseidy są również nazywane Łzy San Lorenzo ponieważ w minionych wiekach kulminacyjnym momentem był 10 sierpnia, czyli dzień San Lorenzo. Obecnie jednak szczyt zaawansowany około dwóch dni w nocy między 12 a 13 sierpnia.

Na co czekasz, aby oglądać nocne niebo dla Perseidów? Szukaj miejsca jak najdalej od świateł miasta. Polowanie na śmiecia jest otwarte do 20 sierpnia: czy masz wystarczająco dużo życzeń?