Dlaczego nadchodzą skurcze?

Ach, skurcz! W twoim wieku dzieje się znacznie mniej niż nam, dorosłym, ale cóż to szkodzi! TEN skurcze przybywają nagle, bez „powiadomienia nas”, niespodziewanie. Czy widziałeś kiedyś podczas meczu piłki nożnej zawodnika, który kładzie się na podłodze ze skurczami i partnera, który pomaga mu wyprostować nogę w pionie? Pierwsza myśl, po obejrzeniu takiej sceny, jest taka, że ​​zawodnik był przez długi czas zmęczony wykonywaniem znacznego wysiłku mięśniowego i dlatego ma skurcze. I jest to jeden z powodów jego pojawienia się. Ale jakie są i jakie są przyczyny kolki?

CO TO JEST CRAMPO?

skurcze mięśni są mimowolne i tymczasowe skurcze: nie możemy ich kontrolować i zwykle trwają kilka sekund, ale w niektórych przypadkach mogą trwać kilka minut. O ból powodują, że są trudne do zniesienia. Oprócz tego, że pojawiają się często, gdy wykonujesz intensywną aktywność fizyczną, do której nie jesteśmy przyzwyczajeni, występują również, wręcz przeciwnie, gdy stoisz przez długi czas w zwykłej pozycji.

Wszystko to pochodzi z kory mózgowej: sygnału elektrycznego, który biegnie wzdłuż nerwów i dociera do wiązek mięśniowych poprzez wzbudzenie włókien i dzięki działaniu określonych minerałów. Jeśli nie ma właściwej równowagi i równowagi wapnia, magnezu i potasu, nieprawidłowa transmisjapodniecenie mięśni: tutaj pojawiają się skurcze, które są mimowolnymi i nieoczekiwanymi skurczami mięśni, spowodowanymi dużo produkcji kwasu mlekowego włókien mięśniowych. Czasami skurcz, nawet krótkotrwały, może powodować ból i ból w dotkniętym obszarze przez kilka dni.

PRZYCZYNY Skurczów

Z zaawansowany wiek skurcze atakują łatwiej, ponieważ mięśnie, zwłaszcza u osób starszych, są łatwiej przeciążane. Ale kolka zwykle pojawia się u młodych kobiet kobiety w ciąży, bo w nich poziom mineralny najbardziej tego potrzebują i ponieważ zmniejsza się krążenie krwi w kończynach dolnych. We wszystkich przypadkach jedną z głównych przyczyn skurczów jest: intensywna praca fizyczna wykonywane bez odpowiedniego przygotowania mięśni do wysiłku.

Sytuacje, które prowadzą do odwodnienie a przy niskim poziomie minerałów mogą powodować skurcze. Płyny mogą być tracone z powodu upałów, ćwiczeń, ale także dlatego, że pijesz mało wody w ciągu dnia. Skurcze mogą również wystąpić przy braku witaminy D, która reguluje metabolizm wapnia i prawidłową transmisję mięśniową.

Mogą być również spowodowane: uraz fizyczny, z przeziębienie albo jak reakcja na przyjmowanie niektórych leków. Do tego dochodzą tzw. „skurcze zawodowe”, które są spowodowane nadmiernym używaniem normalna część ciałaAtrakcje: skrybowie, fryzjerzy, krawcy, kelnerzy, barmani, kowale, szklarze, muzycy, zegarmistrzowie, tancerze, tenisiści…

Ale są też inne, czasem błahe powody, dla których może wystąpić kolka: załóż niewygodne buty, zostać długo, być w nadwaga. W tym drugim przypadku konieczna jest redukcja tłuszczu w diecie i regularna aktywność fizyczna w sposób zrównoważony, ale stały, najpierw dobrze rozgrzewając mięśnie.

Czasami skurcze pojawiają się również z powodu mniej lub bardziej przedłużonego podawania niektórych leków. Jeśli powtarzają się one bardzo często, u nas dorosłych, lepiej mieć egzamin, ponieważ mogą wskazywać na chorobę, w niektórych przypadkach nawet poważną. Wśród nichmiażdżyca obwodowa (w skrócie zwężenie tętnic dostarczających krew do nóg), choroby układu mięśniowego i system nerwowy, ucisk nerwów rdzeniowych. Ryzyko wystąpienia częstych skurczów mięśni wzrasta u osób z cukrzycą, chorobą nerek, chorobą wątroby lub chorobą tarczycy.

GDZIE NAJCZĘŚCIEJ PRZYCHODZĄ I JAK ICH UNIKAĆ

Części ciała najbardziej dotknięte skurczami to przede wszystkim: łydka jest od stopa (te ostatnie są szczególnie bolesne), obszary bardziej niż inne związane ze słabym krążeniem i niewystarczającym zaopatrzeniem w tlen i minerały.

Ale czy jest sposób na ich uniknięcie? Tak, to przede wszystkim konieczne hydrat prawidłowo (pij dużo wody, co najmniej półtora litra dziennie) i jedz dobrze i zdrowo, z pokarmami, które dostarczają organizmowi odpowiednią ilość minerałów. Możesz ich również użyć suplementy soli fizjologicznej. Pomiędzy ćwiczeniami fizycznymi wskazane jest wykonywanie rozciąga się (Ten rozciąganie zalecane dla każdego) przed i po wysiłku fizycznym, przed i po długim staniu w tej samej pozycji oraz, jeśli masz nocne skurcze, przed snem.

JAK ZATRZYMAĆ Skurcze?

Skurcz mięśni może rozwiązuj na różne sposoby. Spontanicznie lub poprzez naciągnięcie dotkniętych mięśni (w przypadku zawodnika wspomaganego przez wspomnianego wcześniej kolegę z drużyny). Także masaż dotknięte grupy mięśni mogą łagodzić zaburzenie, dopóki nie ustanie.

Dodaj komentarz