Świerszcze i owady do jedzenia: od słodyczy po makaron przyszłości

Na całym świecie przybywają świerszcze i owady… do jedzenia. Unia Europejska rozpoczęła niedawno proces zatwierdzania zawierać białka owadzie w żywności, podczas gdy Stany Zjednoczone i Kanada dały już zielone światło na wykorzystanie owady w paczkowanej żywności.

Według badań naukowych opublikowanych w czasopiśmie Molecular Biology and Evolution, pożywienie naszych prymitywnych przodków, owady w rzeczywistości nadal może być spożywany i trawiony przez prawie wszystkie naczelne dzisiaj, w tym przez nas, ludzi. Mareike C Janiak, autorka badania, stwierdziła, że ​​prawie wszystkie żyjące naczelne wciąż mają funkcjonalne wersje gen (CHIA) potrzebne do wytworzenia enzym żołądka, który rozkłada egzoszkielety owadya następnie je trawi. Oznacza to, że „obrzydliwy! „, z której zrodziła się idea owady do jedzenia nie ma to nic wspólnego z odżywianiem się, trawieniem czy ewolucją gatunków.

Białka

Strona Sense, firmy produkującej batony czekoladowe z …owady, zgłoś, że ja świerszcze stanowią alternatywne źródło białka o ogromnym znaczeniu, do tego stopnia, że ​​są uważane za zasób o bardzo wysokim potencjale: na przykład mają zawartość białka równa 69% w suchej masie – w stosunku do 32% bresaoli, pokarmu uważanego już za hiperproteinę samą w sobie – są bogate w witamina b12 i kwasy tłuszczowe, jak Omega-3 i Omega-6.

Mają też bardzo niski wpływ na środowisko pod względem emisji gazów cieplarnianych i zużycia zasobów: do wyprodukowania jednego kilograma wołowiny potrzeba ponad 15 000 litrów wody, do wyprodukowania odpowiednika świerszcza wystarczy jeden kilogram.

Innowacyjne procesy badawcze i produkcyjne przetestowane przez gryzę, która produkuje mąkę do świerszczy, pokazuje, że w najbliższych latach nie będzie możliwe utrzymanie rosnącego spożycia mięsa, zarówno z punktu widzenia użytkowania gruntów, jak i zasobów.

Ciastka z mąki krykieta

Wszędzie poza Europą

Według raportu Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (1) około 2 miliardów ludzi regularnie zjada jeden lub więcej z 2000 znanych gatunków jadalnych owadów, na przykład w Afryce, Azji i Ameryce Łacińskiej.

A potem owady w europie nie oni jedzą? Kiedy rolnictwo rozprzestrzeniło się w Europie, owady uważano je za psucie plonów, a nie źródło pożywienia. Ludzie z Zachodu zaczęli wtedy uważać owady za wrogów i wolą inne pokarmy. Ale czy nadal można zmienić kulturę całego narodu?

Autorzy badania z 2017 r. przyjrzeli się, jak ludzie reagują na nową żywność, ponownie pisze portal Sense. Przetestowali trzy niezwykłe składniki, w tym owady z Mąka i doszli do wniosku, że włączenie nietypowych produktów spożywczych do produktu rodzinnego może pomóc je docenić owady jako jedzenie od jeść normalnie również w Europie.

Jeden surowiec, morze: pasta z wodorostów.

Tymczasem na Zachodzie jedzenie owadów jest nadal postrzegane przez większość ludzi jako szalony trend żywieniowy. Ale supermarkety, takie jak Coop w Szwajcarii i Metro w Niemczech, zaczynają interesować się rynkiem jadalnych owadów, od batonów energetycznych zrobionych z mąki ze świerszczy w różnych smakach, czekolady i pomarańczy lub cynamonu, po wermiszel w sosie pomidorowym i herbatniki.

„Uważamy, że rynek jest gotowy na owady, widzimy to nie tylko wśród konsumentów z batonikami SENS, ale także przy sprzedaży mąki do świerszczy. 2018 to rok owadów!” powiedział Radek Husek, współzałożyciel Sens. Smaczne mięso, bogate w składniki odżywcze i łatwe w produkcji to okazja, której nie powinniśmy przegapić. „

Baton do krykieta o smaku cynamonu.

Oszczędzanie jest dobre dla środowiska
Mniej paszy. Świerszcze potrzebują 12 razy mniej paszy niż bydło i połowę paszy dla świń i kurcząt.
Mniej wody: 30 000 l na 15 litrów do wyprodukowania 40 kg mięsa
Mniej gazów cieplarnianych. Jeden kilogram mięsa ma wpływ na gaz cieplarniany podobny do tego, jaki wytwarza samochód na 250 km. To jak jazda z Wenecji do Mediolanu… a potem przejechanie kolejnych 50 kilometrów po mieście.