10 rzeczy (+3), których możesz nie wiedzieć o gwiazdach

Od początku czasu, gwiazdy intrygowało i fascynowało mężczyznę. Nauczyliśmy się teraz wielu rzeczy, ale wiele tajemnic wciąż czai się w głębinach kosmosu. Czekam na odkrycie wszystkich tajemnic nieba, oto jest 10 (+3) rzeczy, których możesz nie wiedzieć o gwiazdach!

1 – ORIENTACJA

zawsze człowiek orientuje się patrząc na gwiazdy. Ale nie tylko on to robi: chrząszcze, kiedy poruszają się w nocy, odnoszą się do droga Mleczna. Zostało to odkryte przez szwedzkiego biologa Nakaz Lund Eric, zgodnie z którym byłby to pierwszy przypadek zaobserwowany do tej pory w przyrodzie.

2 – BLISKO GWIAZD, DALEKIE GWIAZDY

Gwiazda najbliższa Słońcu, a zatem i nas, to Następny Centauri, znajduje się „zaledwie” 4,2 lata świetlne od nas. Najdalszy znajduje się w odległej galaktyce odkrytej przez teleskop. Hubble. A może tak: przechwycone światło zostało wyemitowane 13,4 miliarda lat temu!

WSZECHŚWIAT… MLEKA!

Nasz układ słoneczny jest częścią droga Mleczna, galaktyka około. 3-400 miliardów gwiazd. Nazywa się to, ponieważ na niebie widać jej część, lekki szlak przypomina rzekę mleka. Ale wymienił też wszystkich pozostałych: galaktyki po grecku oznacza „z mleka”.

4 – WIDOCZNE GWIAZDY

Gwiazdy widoczne gołym okiem zostały sklasyfikowane w II wieku p.n.e. przez greckiego astronoma Hipparchkto ich podzielił? zgodnie z jasnością;: system nadal w użyciu. W sumie jest ich około sześciu tysięcy, ale z powoduzanieczyszczenie światłem, z naszych miast widać tylko 240.

5 – ŚWIECĄCE POTWORY

gwiazdy są gigantyczne świecące kule gazowe o bardzo zmiennej średnicy. Niektóre mierzą tylko 20-40 km, inne znacznie dłużej: betelgeza, w gwiazdozbiorze Oriona, ma średnicę 650 razy większą niż Słońce (1 392 000 km). I nie jest największy!

6 – FAŁSZYWE GWIAZDY

Nawet jeśli nazwiemy je gwiazdami, komety są naprawdę ogromne bloki lodu i kurzu podróżowanie w kosmosie. pochodzą z Chmura Oorta, na skraju Układu Słonecznego i co jakiś czas przechodzą przed Słońcem. Więc materiał, z którego są zrobione odparowuje i stań się widoczny na niebie.

7 – KONSTELACJA

O konstelacje są to grupy gwiazd, które zdają się tworzyć bogów figury geometryczne w niebie: jaMiędzynarodowa Unia Astronomiczna rozpoznaje 88. To przydatny system ich rozróżniania, ale to tylko konwencja: gwiazdy, które często wydają się nam bliskie znajdują się w ogromnej odległości od siebie.

8 – CYWILIZACJA, KTÓRĄ IDZIESZ, KONSTELACJA, KTÓRA ZNAJDZIESZ

Patrząc w niebo, człowiek zawsze miał tendencję do „Połącz kropki”, ale nie zawsze widział w nim te same rzeczy. Na przykład w konstelacji Wielkiej Niedźwiedzicy Sumerowie rozpoznali powóz, Egipcjanie hipopotam i Galowie dzik i Rzymianie siedem wołów.

9 – PATRZĄC NA PÓŁNOC

JA’Duży niedźwiedź przekazuje ważne informacje żeglarzom: rozciąganie linii która jednoczy pierwsze gwiazdy to gwiazda Północna, żezawsze mów Północ. Jest to konstelacja złożona z 7 gwiazd, którą Rzymianie nazwali septem triony (siedem wołów): stąd słowo „Północ”!

10 – DANTE WIEDZIAŁ DAWNO TEMU

Najsłynniejsza konstelacjaPółkula południowa i Krzyż Południa: cztery bardzo jasne gwiazdy, które wskazać biegun południowy niebiański. Także Dante mówi o tym w Boskiej Komedii i w tym tkwi tajemnica: pierwszy opis tej konstelacji pochodzi z 1516 roku, dwa wieki po śmierci poety!

11 – ZODIAK

zodiak zawiera 12 konstelacji, które można znaleźć w całym tekście ekliptyka, pozorna ścieżka Słońca w sferze niebieskiej i reprezentująca prawie wszystkie zwierzęta (lub w każdym razie żywe istoty). Stąd jego nazwa: w starożytnej grece, zodiak To znaczy „Droga zwierząt”.

12 – DZIWNE NAZWY I JUŻ NIE W UŻYCIU

Zanim Międzynarodowa Unia Astronomiczna złożyła jakiekolwiek prośby, w latach 30. ubiegłego wieku rozpoznanych konstelacji było dziś ponad 88. Wśród tych, którzy wyszli z użycia, byli: kogut, kot, balon na gorące powietrze, maszyna elektryczna; ORAZ drukarnia!

13 – GWIAZDKOWE SŁOWA

Wśród wielu włoskich słów, które mają związek z gwiazdami, dwa są nieoczekiwane. Pierwszy to „rozważać”: dosłownie znaczy „Oglądać gwiazdy” (sydera, po łacinie). Z „katastrofa”zamiast tego został nominowany co się stało pod złą gwiazdą (aster, w greckim).