Jak jesz śniadanie na świecie?

Mleko lub jogurt, płatki zbożowe lub herbatniki, krakersy, chleb, rogaliki; owoce (lub sok, dżem): to idealny przepis na śniadanie, ponieważ połączenie tych trzech rodzajów jedzenia dodaje energii i przedłuża uczucie sytości i może trwać do obiadu.

SŁODKI CZY SŁONY?

Ale „właściwe” śniadanie łączy porady ekspertów z tradycjami Twojego kraju. Wewnątrz Hiszpanianp. rano też jemy chleb z pomidorami Jego surowa szynka Jego churros (długie wąskie naleśniki) „Pucciate” w gorącej czekoladzie. Wewnątrz południowe indie, natomiast zwyczajowo je się uttapam – wafle ryżowe i białą soczewicę z posiekaną cebulą, papryką i pomidorem na wierzchu – i napój chai, herbata z mlekiem i przyprawami.

Wewnątrz Peru więc jedzą… zbyt wiele rzeczy, żeby je wszystkie zapisać. Tam rzeczywiście śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, podobnie jak w innych krajach. Na przykład w NAS, gdzie często jeżdżą słodkie bułeczki tapicerowane jajka sadzone i ser lub tost smażony na maśle z syropem klonowym na wierzchu. Omlet z kiełbaski jajecznica i jajecznica są zarezerwowane na weekend.

Tak naprawdę, smaki śniadaniowe również wywodzą się z rytmu życia, klimatu i dobrego samopoczucia: w gorących krajach, takich jak Brazylia, jest dużo lokalnych owoców i warzyw (środki przeciwpotowe), a w zimnych spore. preferowane są pokarmy: w Petersburgu w Rosji mieszkańcy jedzą owsiankę z płatkami owsianymi, masłem, bananami i kawałkami jabłek.

NIGDY BEZ ŚNIADANIA!

Słodkie lub pikantne, śniadanie jest? niezbędny, jak pokazuje kilka badań. Organizacja non-profit Share Our Strength studiowała przez długi czas aktywność neuronalna obszarów mózgu dedykowanych rozwiązywanie problemów matematycznych u dzieci w wieku szkolnym; była większa u tych, którzy jedli śniadanie, niż u tych, którzy pościli. Ponadto wykazano, że śniadanie o niskim indeksie glikemicznym (cukier) poprawia zapamiętywanie, koncentrację i wytrzymałość w szkole. Jeśli po prostu nie możesz zrezygnować z cukru, dodaj błonnik węglowodany (takie jak pieczywo pełnoziarniste) opóźniają wchłanianie glukozy i zwiększa siłę koncentracji.

Zamiast pominąć śniadanie, a także od 10 do 30% dzieci w wieku od 9 do 14 lat w Europie i USA, zwiększa ryzyko otyłości, ponieważ w kolejnych posiłkach „faszerujesz się” wieloma pokarmami bogatymi w cukier, które szybko się zapełniają. Ponadto badanie przeprowadzone przez University of Reading (Anglia) na 12-letnich studentach wykazało, że uwaga w klasie kto pomija śniadanie to odpowiednik… 70-letniego mężczyzny!

Dodaj komentarz