Kalistenika – czym jest gimnastyka Spartan Warrior

Jest jeden wzmocnienie siłowni co możesz zrobić gdziekolwiek, w sypialni lub pod domem, sam lub z przyjaciółmi, aby jakoś stać się silniejszym zrównoważony i z mięśniami w doskonałej harmonii z resztą ciała. Nie potrzebujesz siłowni ani skomplikowanych maszyn, tylko ja naturalne ciężary twojego ciała i seria powolnych, kontrolowanych, mocnych ruchów, które możesz doskonalić dzień po dniu bez potrzeby niczego innego (chociaż para gumek i drewnianych pierścieni może się przydać). To tak zwane Rytmika, starożytna gimnastyka uprawiana przez legendarnych spartańskich wojowników, którzy pokonali również potężną armię perskiego króla Kserksesa. Od Sparty dyscyplina ta przeszła w ręce Macedończyków, którzy po Aleksandrze Wielkim podbili cały starożytny świat.

IMIĘ

Nazywa się to gimnastyką lub, po włosku, gimnastyką „kalisteniczną”, słowem wywodzącym się z greki Kalos, „piękny i Stenos, co oznacza „siłę”, ale także „odwagę” i „determinację”. Kilka lat temu kalistenika została „odkryta na nowo” przez grupę uwięziony którzy trenowali w więzieniu, gdzie nie mogli używać żadnych narzędzi: więc kiedy odeszli, stali się instruktorzy siłowni więcej … chciałem!

ZANIM ZACZNIESZ

„Nie możesz trenować bez wcześniejszego rozgrzania mięśni” – radzi. Gustavo Chiesa, CONI mistrz kalisteniki. «Dla broni jeden» gumka recepturka: jest kilka kolorów i każdy odpowiada pewnemu napięciu. Aby znaleźć ten, który najbardziej Ci odpowiada, pociągnij gumkę, aż rozciągniesz ramiona: musisz trochę spróbować, ale nie za dużo ».

Ćwiczenia rozgrzewające:

  • Ramię – Rozciągnij i rozluźnij gumkę dziesięć razy;
  • Pień – Trzymaj gumkę jak patyk i przełóż ją najpierw za plecami, a następnie przed brzuchem (jak na zdjęciach).
  • Ramiona – Rozciągnij gumkę nad głową, z przedramionami zgiętymi pod kątem 90 stopni na wysokości łokci. Teraz obróć ramiona do przodu, a następnie do góry, do przodu i ponownie do góry.
  • Nogi – Wspinaj się na dość wysoki szczebel (lub dwa normalne szczeble) i schodź co najmniej 10 razy na każdą nogę.

kalisteniczny

ODKRYJ SIŁĘ W SOBIE

Kalistenika to dyscyplina pchania, podciągania, skakania i podnoszenia, uczenia się wykorzystaj siebie jako siłę i jako opór. Do rozpoczęcia treningu wystarczy para butów i sportowa odzież: z tego powodu zdefiniowana jest również kalistenika trening uliczny, czyli trening uliczny. Zacznij od siedmiu ćwiczeń wymienionych na tych stronach i dodaj więcej, jeśli chcesz.

«Aby stać się silniejszym, potrzebujesz spokojna ORAZ wybrać się, ale trzeba też dobrze zjeść”, wyjaśnia mistrz Gustavo Chiesa, który zabiera swoich uczniów na treningi na molo i plażę z widokiem na Morze Liguryjskie. „Więc nie daj się ponieść słodyczom, tłustym lub tłustym pokarmom i napojom bezalkoholowym (w tym wodzie, najlepiej z kranu). zawsze jeść owoc ORAZ warzywa, białe mięso ORAZ chleb (mały, ale dobry). A jeśli nie będziesz się opierać, mały kawałek czekolady nigdy nie zaszkodzi”. Następnie trenuj, aby stać się tak potężnym i zwinny jak spartański wojownik!

ĆWICZENIA KALISTENICZNE

  • pierścionki

    Wyszukaj w YouTube szkolenie Jury Chechi, il najlepsza włoska gimnastyczka wszech czasów. Zawieś pierścienie na solidnym, bezpiecznym drążku, ściśnij je rękami i poruszaj się powoli, jak on. Następnie:
    1) Przesuń pierścienie do przodu i rozłóż je, aż będziesz mógł. Pozostań nieruchomo i wróć do pozycji wyjściowej.
    2) Powoli pozwól sobie na pięty, a następnie wróć do góry.
    3) Podciągnij się rękoma, a następnie opuść się bez stawiania stóp na podłodze. Powtarzać.
    4) Podnieś pierścienie na wysokość pasa. Weź głęboki oddech i podciągnij się z rękami po bokach. Trzymaj to jak najwięcej.

  • Zgięcie
    Tak nazywa się brzuszki po angielsku. Dłonie na podłodze, ręce pod barkami, plecy wyprostowane i… do góry!
  • kucać

    Zegnij kolana i połóż ręce na podłodze, odsuń nogi do tyłu, aby rozciągnąć palce i dłonie. Wykonuj pompki i wstań, skacząc jak najwyżej z rozłożonymi rękami. Następnie powtórz to od nowa.

gimnastyka-burpee

  • Brzuch

    Połóż się na plecach na ławce, z ugiętymi nogami i rękami za szyją. Zablokuj stopy (lub poproś przyjaciela, aby je trzymał) i podciągnij się na kolana.

  • nurkowania

    Połóż dłonie na wysokim stopniu (lub krześle), z nogami opartymi na piętach, pchnij się tyłkiem i podciągnij rękami.

  • Kucać

    Trzymaj plecy prosto, lekko rozstaw stopy i ugnij nogi, odpychając tyłek. Przesuń ręce do przodu, aby utrzymać równowagę. Im bardziej twoje nogi mogą „opaść”, tym więcej siły nabierasz.

  • noga podniesiona

    Połóż się na plecach, z rękami z boku lub pięścią pod pośladkami: wyprostuj nogi, podnieś i opuść stopy.

  • Deska

    Łokcie na podłodze i stopy na palcach, utrzymuj głowę, plecy i nogi w jednej linii tak długo, jak to możliwe.

Dodaj komentarz