Czy na Wenus istnieje życie? Wskazówka dobrze wróży…

Czy na Wenus istnieje życie? Jeszcze nie wiemy, ale odkryliśmy to po raz pierwszy sygnał co może być związane z obecnością małych organizmów na odległej, świetlistej planecie.

Jak wynika z ankiety opublikowanej 14 września w Astronomia Przyrodyw rzeczywistości niektórzy astronomowie odkryli znaczną koncentrację fosfina, gaz, który tu na Ziemi jest produkowany tylko sztucznie lub przez procesy biologiczne (więc w odniesieniu do żywych stworzeń!).

NIESPODZIEWANE ODKRYCIE

Do niedawna bardzo trudno było sobie wyobrazić obecność form życia na Wenus: planeta jest najgorętszy między „sąsiadami” Ziemi a jej powietrzem jest kwaśny, gęsty (dlatego nie możemy zbadać jego powierzchni) i bogaty w dwutlenek węgla, odpowiedzialny za silny efekt cieplarniany.

Z tego powodu niektórzy uczeni wysunęli już kilkadziesiąt lat temu hipotezę, że gdyby kiedykolwiek istniały formy życia, mogłyby rozwinąć się w chmury które dotyczą planety, a nie powierzchni, która jest zdecydowanie niegościnna. Aby wzmocnić te hipotezy, obecność niektórych ciemne miejsca wśród gromad chmur na Wenus, które mogą być gęstymi koloniami bakteria.

W rzeczywistości to właśnie w atmosferze Wenus radioteleskopy Duża tablica milimetrowa Atacama (Chile) i Teleskop Jamesa Clerka Maxwella(Hawaje, USA) odkryli wysokie stężenie czegoś, co wydaje się być fosfiną, gazem, który jest tutaj odpowiedzialny za zjawisko pożar, małe płomienie, które czasami pojawiają się na bagnach i cmentarzach w wyniku rozkładającej się materii organicznej.

MAKSYMALNA PIELĘGNACJA

Ci sami autorzy badań są jednak ostrożni: nadal będzie to konieczne obszerne badania aby potwierdzić wyniki badań z pewnością. W rzeczywistości instrumenty mogły ucierpieć błędy wykrywania a nawet jeśli obecność fosfiny została stwierdzona z pewnością, nie jest pewne, czy ma to związek z obecnością form życia.

Krótko mówiąc, do tej pory znaleźliśmy tylko jedną wielką wskazówkę, ale jak powiedziałby dobry detektyw, aby dojść do prawdy, trzeba to udowodnić!